Konferencja z informatyki "CheckIT"

checkit2017W dniu 15.03.2017 r. grupa uczniów z naszej szkoły wraz z nauczycielem informatyki wybrała się do Lublina, gdzie uczestniczyła w konferencji z informatyki "CheckIT".
Przez cały czas prowadzone były wykłady dla uczniów na auli, konferencje dla nauczycieli, warsztaty dla uczniów oraz dostępna dla wszystkich sala gier, gdzie były stoiska z robotami, drukarkami 3D, dronami, nowościami technologicznymi, Xbox, Playstation, pokazy dronów, wyścigi robotów, wirtualny świat w Oculus Rift, gry komputerowe, gry planszowe.

Na auli prowadzone były prelekcje:

 

  • Jak zrobić karierę w IT
  • Dokąd zmierza świat IT, a co dzieje się już dziś!
  • Kilka słów o tym, jak można wykorzystać internet do rozwoju osobistego!
  • Grasz w gry i chciałbyś w przyszłości je tworzyć? Gdzie i w jaki sposób można zacząć swoją przygodę z tworzeniem gier. Dodatkowo był poruszany temat branży i co można zrobić by wyróżnić się na tle innych.
  • Jak wygląda droga od studenta informatyki do profesjonalisty oraz miłośnika technologii.
  • podziemie internetu, kryptoanarchia, cyberprzestępcy, ... o tym, a także o działaniach informatyków śledczych i najnowszych sposobach łamania zabezpieczeń.
  • Praktyczne rady  jak bezpiecznie i bez obaw o inwigilację używać sieci.
  • Czy marzysz o zbudowaniu własnej drukarki 3D lub drona, ale nie wiesz od czego zacząć? A może interesujesz się elektroniką lub programowaniem i chcesz rozwijać swoje zainteresowania budując roboty oraz urządzenia z zakresu Internet of Things?
  • Jak ruch Open source, Open hardware zmienił otaczający nas świat i jak może Ci pomóc w realizacji Twoich projektów.
  • W jakich miejscach warto rozwijać swoje pasje
  • Możliwości  realizacji studenckich projektów kosmicznych w tym o ERC i URC jako wstępie do kariery zawodowej w sektorze kosmicznym, a także o specyfice i wyzwaniach związanych z eksploracją Marsa z uwagi na specyficzne warunki.

Były prowadzone też warsztaty:

  • Tworzenia swojego pierwszego robota i  wydawanie mu rozkazów!
  • Warsztat z podstaw druku 3D. Poznać można było fascynujący świat druku 3D.
  • Podstawy tworzenia modeli 3D przy użyciu programu Tinkercad - warsztaty z wykorzystaniem programu Autodesk Inventor, służącego do projektowania trójwymiarowego.
  • Warsztaty z wykorzystaniem programu 3ds Max. Podstawowe elementy tworzenia animacji w środowisku trójwymiarowym, które pozwolą na dalsze rozwijanie się w tym zakresie.
  • Podstawy tworzenia stron www opartych o system Wordpress
  • Warsztaty z Construct 2 to dobra okazja do tego aby przetestować swoje siły jako twórca gier.
  • Tricki i podstawy montażu i obróbki filmów.
  • Jak zacząć przygodę z elektroniką bez mnóstwa wzorów i skomplikowanego języka? Jeśli ciekawi Cię w jaki sposób różne urządzenia działają od środka i lubisz zagadki z odrobiną majsterkowania .
  • Na przykładzie prostej aplikacji internetowej, dowiesz się jak operować na bazie danych nie znająć języka SQL!
  • Sala kreatywności